Bardzo często najprostsze rozwiązania okazują się być najlepsze, a sałatka z roszponką jest ucieleśnieniem tej idei. :]

Ta sałatka to idealne rozwiązanie dla zapracowanych osób, którym ciągle brakuje czasu. Przyrządza się ją dosłownie w 10 min.

Bardzo często zabieram ją do pracy jako mój lunch. Pakuję ją do specjalnego pudełka, które ma odrębny pojemniczek na dressing. Polewam nim roszponkę dopiero tuż przed podaniem, żeby lepiej się prezentowała. Oddzielnie pakuję też grzanki, bo nie ma nic gorszego niż rozmiękły chleb w sałatce.

Pamiętajcie, aby do przygotowania grzanek użyć chleba bezglutenowego bez pszenicy. Czasami trzeba się dobrze naszukać, żeby znaleźć właściwy rodzaj pieczywa. Nieodpowiedni będzie także dostępny na rynku chleb, który zawiera syrop glukozo-fruktozowy lub sok jabłkowy. Wiecej na ten temat napisałam w poście o przygotowaniu do fazy eliminacyjnej diety Low FODMAP.

Uważajcie na awokado. W trakcie fazy eliminacyjnej można na raz zjeść jedynie 1/8 awokado, czyli niewielki plasterek. Jego smak wzbogaca jednak sałatkę, szkoda byłoby więc z niego zrezygnować.

Składniki:

  • pomidorki koktajlowe (zamiast pomidorków, można użyć pokrojonych w kostkę pomidorów)
  • garść roszponki
  • 25 g sera gorgonzola
  • 10 g orzechów włoskich (można je podprażyć, dla wzbogacenia smaku)
  • grzanki z 1 kromki bezglutenowego chleba
  • 1/8 awokado
  • 1 łyżeczka oliwy
  • 1/2 łyżeczki octu winnego z białego wina
  • 1/2 łyżeczki miodu
  • sól i pieprz

Sposób przyrządzenia:

Umyj i osusz roszponkę. Posyp ją pokruszonym serem gorgonzola, pokrojonym w kostkę awokado, pokruszonymi orzechami włoskim i pokrojonymi na połówki pomidorkami koktajlowymi.

W miseczce połącz oliwę, miód i ocet winny, dodaj sól i pieprz.

Polej sałatkę dressingiem, delikatnie przemieszaj. Posyp grzankami.

Jeśli chcecie przyrządzić danie dla dwóch lub więcej osób, po prostu zwiększcie ilość składników.

Czyż proste nie jest piękne? :]