FODMAP po polsku

Życie bez zespołu jelita drażliwego

Który chleb na zakwasie jest Low FODMAP?

W e-mailach i komentarzach, które do mnie kierujecie, bardzo często przewija się pytanie o dozwolony rodzaj chleba, w tym chleba na zakwasie. Czasami  nawet dostaję zdjęcia składu pieczywa do analizy. ;] Postanowiłam więc przygotować post, który mam nadzieję rozwieje Wasze wątpliwości co do chleba na zakwasie.

Continue reading

Stop zespołowi jelita drażliwego Dieta FODMAP – recenzja

Myślę, że wielu z Was na to od dawna czekało. Ostatnio na krajowym rynku pojawiły się nowe pozycje wydawnicze na temat diety Low FODMAP! Temat dzisiejszego wpisu – książka “Stop zespołowi jelita drażliwego Dieta FODMAP. Łatwy program dla osób z IBS i refluksem żołądkowo-przełykowym” została napisana przez dwie mieszkanki Teksasu i wydana w Polsce przez wydawnictwo Rebis.

Wasza reakcja na profilu bloga na facebooku była bardzo żywiołowa, więc jestem pewna, że ucieszy Was recenzja, którą dla Was przygotowałam. :]

Continue reading

Jak przetrwać na diecie Low FODMAP randkę?

Ostatnio jedna z czytelniczek poprosiła mnie, abym przygotowała posta, w którym udzieliłabym porad, jak przetrwać na diecie Low FODMAP randkę i wykład na uniwersytecie.

Wsłuchując się w Wasze opinii przygotowałam dzisiejszy wpis. :]

Continue reading

Kotlety Low FODMAP z camembert i żurawiną

Wielokrotnie próbowałam przekonać Was, że jadłospis na diecie Low FODMAP nie musi się mocno różnić od “normalnego”. Na blogu pojawiło się wiele pomysłów na śniadania. Postanowiłam zmienić trochę proporcje publikowanych przepisów na korzyść zestawów obiadowych, które można jeść także w trakcie fazy eliminacyjnej. Dziś prezentuję przepis na  kotlety Low FODMAP z śmietanowym sosem, gotowanymi ziemniakami i sałatą z kiwi. :]

Continue reading

Nowe przebadane produkty FODMAP

W aplikacji Monash University stale pojawiają się nowe przebadane produkty. Chciałabym opisać kilka nowości, o które wcześniej często pytaliście. Już wiadomo, czy są Low czy High FODMAP.

Continue reading

Chleb gryczano-jaglany Low FODMAP

Dziś prezentuję nową odsłonę chleba Low FODMAD – chleb gryczano-jaglany! :]  Proporcje pozostały te same, choć nieco zmieniłam składniki. Chleb jest bardziej wilgotny, miękki i nie wysycha tak szybko. Mam nadzieję, że także znajdzie swoich fanów wśród czytelników mojego bloga.

Continue reading

Makaron z sosem oliwkowo-kaparowym

Za oknem zimowy krajobraz, szaro i dość ponuro. Jeśli tęsknicie za słoneczną Italią pachnącą ziołami, a nie macie zbyt wiele czasu na przygotowanie obiadu, wypróbujcie ten prosty przepis na makaron z sosem pomidorowym z dużą ilością oliwek i kaparów.

Continue reading

SIBO

Wielokrotnie pytaliście mnie o SIBO i ja nie raz wskazywałam, że to choroba, która może w wielu przypadkach być powodem Waszych problemów z jelitami.

Ja sama nie mam SIBO, dlatego chciałam, żeby o tym schorzeniu wypowiedziała się osoba, która na co dzień zajmuje się tą tematyką. Dzisiejszy post przybrał więc formę wywiadu z Agatą Rafalską, autorką bloga Naczynia Połączone, która bardzo obszernie i szczegółowo wprowadzi nas w to zagadnienie, kontynuując moją serię o chorobach układu pokarmowego.

Continue reading

Czy dieta Low FODMAP pomaga na zaparcia? cz. 2

W dzisiejszym wpisie kontynuuję temat okołotoaletowy. Omówię wyniki przeprowadzonej przeze mnie ankiety wśród czytelników i w końcu odpowiem na pytanie, czy dieta Low FODMAP pomaga na zaparcia. ;]

Continue reading

Czy dieta Low FODMAP pomaga na zaparcia? cz. 1

Dzisiejszy temat to dla mnie terra incognita (ziemia nieznana), ponieważ cierpię na biegunkową postać zespołu jelita drażliwego i nigdy nie cierpiałam na zaparcia. Wielokrotnie otrzymywałam od Was zapytania, czy dieta Low FODMAP pomaga na zaparcia. Postanowiłam więc zbadać ten temat dokładniej.

Wpis bardzo rozrósł mi się podczas pisania, więc postanowiłam go podzielić na 2 części. Kolejna już za tydzień. :]

Continue reading

« Older posts

© 2018 FODMAP po polsku

Theme by Anders NorenUp ↑