FODMAP po polsku

Życie bez zespołu jelita drażliwego

5 pomysłów na prezenty bożonarodzeniowe

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, postanowiłam więc, że nie będę Was katować artykułami o zatwardzeniu i diecie. Pora na lżejsze i dużo przyjemniejsze tematy. Chciałabym Wam dziś podrzucić kilka pomysłów na prezenty bożonarodzeniowe, które mogą ucieszyć osoby chorujące na zespół jelita drażliwego i stosujące dietę Low FODMAP. :]

Continue reading

Świąteczna makowa komosianka

W jednym z ostatnich newsletterów obiecałam przygotowanie przepisu z wykorzystaniem płatków quinoa. Komosianka może być ciekawą opcją Low FODMAP dla tych z Was, którym znudziły się już płatki owsiane i jaglane.

Continue reading

Infekcja helicobacter pylori

Kontynuując wpisy na temat chorób o chorobach, które mogą dawać objawy zbliżone do zespołu jelita drażliwego, na tapetę biorę dziś infekcję helicobacter pylori.

Continue reading

Co jeść na diecie Low FODMAP?

Dzisiejszy post będzie się różnił od ostatnich wpisów. Będzie mniej tabelek, mniej suchych faktów, a więcej moich własnych doświadczeń i przemyśleń. Często pytacie mnie w mailach, co jeść na diecie Low FODMAP albo wręcz prosicie mnie o przygotowanie jadłospisu. Niestety nie mogę tego zrobić, bo nie jestem dietetykiem, nie policzę Wam ilości magnezu w posiłku ani nie wskażę, ile kalorii powinniście spożywać dziennie. Ale na diecie Low FODMAP jestem od ponad 2 lat i zebrałam już trochę doświadczenia w tym temacie, którym chcę się z Wami podzielić.

Continue reading

Jak zapobiegać niedoborom witamin?

Dieta Low FODMAP jest dietą eliminacyjną, dlatego stosując ją musicie wiedzieć, jak zapobiegać niedoborom składników odżywczych. Dzisiejszy post możecie potraktować jako małą ściągę, która pomoże Wam prawidłowo układać swój jadłospis.

Continue reading

Jesienne warzywa i owoce Low FODMAP

Warzywa i owoce Low FODMAP powinniśmy jeść przez cały rok. Jesień, zwłaszcza jej początek to wspaniały czas na wzbogacenie naszej diety o jak najwięcej produktów roślinnych. Większość z nich rolnicy dopiero zebrali z pól, mają więc jeszcze dużo składników odżywczych, które przygotują nasze organizmy na trudny okres zimy.

Continue reading

Nietolerancja histaminy

Kolejna odsłona w cyklu dotyczącym nietolerancji pokarmowych. Dziś na tapecie rzadko występują nietolerancja histaminy.

Continue reading

Orzeźwiający koktajl szpinakowo-bananowy

Lepsze jest wrogiem dobrego. Często piję soki warzywne i smoothies, dzięki czemu odkryłam, że nie zawsze sprawdza się wymyślna lista składników. Czasami te najprostsze przepisy są najlepsze. Dziś podzielę się z Wami przepisem na orzeźwiający koktajl szpinkowo-bananowy. :]

Continue reading

Produkty Low FODMAP – tofu i inne produkty sojowe

Od kiedy w Lidlu w stałej ofercie pojawiło się tofu,  stałam się jego wielką fanką. Tofu powstaje z soi, która jest produktem niedozwolonym na diecie Low FODMAP, jednakże niektóre jej przetwory, w tym tofu, mogą spokojnie jeść osoby chorujące na zespół jelita wrażliwego.

Continue reading

Makaron ryżowy po azjatycku

Makaron ryżowy po azjatycku to ostatnio jedno z moich ulubionych dań. Potrafię przygotowywać je nawet 2 razy w tygodniu. Makaron jest bardzo szybki i łatwy w przygotowaniu, całkowicie wegański i Low FODMAP. Ale nawet jeśli nie jesteście weganami ani wegetarianami to i tak zachęcam Was do wypróbowania tego bardzo prostego i smacznego dania. :]

Continue reading

« Older posts

© 2017 FODMAP po polsku

Theme by Anders NorenUp ↑