FODMAP po polsku

Życie bez zespołu jelita drażliwego

Month: Lipiec 2017

Mąka Low FODMAP – którą wybrać? Cz. 1

Jeśli zaczynacie dietę Low FODMAP, stojąc przed stoiskiem z produktami bezglutenowymi możecie się zastanawiać, czy podana w składzie mąka to mąka Low FODMAP. Jeśli dietę stosujecie od dłuższego czasu, być może poszukujecie nowych smaków lub próbujecie przygotowywać coraz więcej potraw samodzielnie. Pieczecie własny chleb, smażycie naleśniki, przygotowujecie gofry i ciasta.

Jednego jestem pewna, bez mąki się nie objedzie… :]

Czytaj dalej

Quinoa z owocami i orzechami włoskimi

Być może kupiliście quinoa, bo to ostatnio bardzo modne tzw. pseudozboże. Quinoa (inaczej komosa ryżowa) jest  bezpieczną opcją na diecie Low FODMAP, dlatego warto mieć ją w swojej spiżarni. Tylko, co z nią zrobić? Długo zadawałam sobie to pytanie, bo w smaku specjalnie nie powala.

Jedną z odpowiedzi może być  śniadaniowa wersja komosy na słodko, przygotowana na mleku z owocami i orzechami. :]

Czytaj dalej

Jak się zrelaksować chorując na ZJD?

Nie do końca wiadomo, w jaki sposób stres i niepokój wpływają na spotęgowanie objawów zespołu jelita drażliwego, ale badania i życie pokazuje, że są one ze sobą mocno związane. Odpowiedź na pytanie, jak się zrelaksować, może znacząco pomóc w zmniejszeniu natężenia i częstotliwości symptomów ZJD.

Czytaj dalej

© 2017 FODMAP po polsku

Theme by Anders NorenUp ↑