FODMAP po polsku

Życie bez zespołu jelita drażliwego

Month: Maj 2017

Czynniki podrażniające jelita

Stosujecie się od dłuższego czasu do zasad diety Low FODMAP, ale nadal nie czujecie poprawy? Być może w Waszym menu pojawiają się regularnie czynniki podrażniające jelita, które pogarszają Wasz stan mimo stosowania diety.

Na jakie czynniki podrażniające jelita powinniście zwracać uwagę komponując Wasz jadłospis? Kiedy i jak ich unikać? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w dzisiejszym poście.

Czytaj dalej

Jak czytać etykiety na diecie Low FODMAP?

Wiele produktów niedozwolonych na diecie Low FODMAP jest dodawanych do gotowej żywności celem poprawienia ich struktury i smaku. W dzisiejszym wpisie chciałabym pokazać Wam, jak czytać etykiety, aby przypadkiem nie zjeść czegoś, co wywoła objawy zespołu jelita drażliwego.

Czytaj dalej

Jakie zioła i przyprawy są Low FODMAP?

W czasie stosowania zasad fazy eliminacyjnej diety Low FODMAP wykluczone jest stosowanie cebuli i czosnku – podstawy większości dań, które na co dzień przygotowujemy. Nie oznacza to jednak, że potrawy Low FODMAP muszą być mdłe w smaku. Wręcz przeciwnie! Wystarczy wiedzieć, jakie zioła i przyprawy są Low FODMAP. :]

Czytaj dalej

Muffiny Low FODMAP z papryką

Jeśli śledzicie mój profil na Instagramie wiecie, że od pewnego czasu eksperymentuję w kuchni, starając się upiec jak najlepsze muffiny Low FODMAP.

Czytaj dalej

Lista produktów High FODMAP

Od dłuższego czasu możecie pobrać listę produktów dozwolonych w PDF. Na Waszą prośbę przygotowałam także listę produktów niedozwolonych.

Lista produktów High FODMP zawiera tylko te produkty, których nawet w małych ilościach zawierają przynajmniej 1 rodzaj FODMAP (a często nawet dwa). Z tego względu należy wykluczyć je z jadłospisu podczas stosowania zasad fazy eliminacyjnej.

Na szczęście jest ona zdecydowanie krótsza niż lista produktów dozwolonych. :]

Lista produktów High FODMAP (02.05.2017)

© 2017 FODMAP po polsku

Theme by Anders NorenUp ↑