FODMAP po polsku

Życie bez zespołu jelita drażliwego

Month: Luty 2016

Piramida żywienia – wstęp

Piramida żywienia, która przedstawiam w dzisiejszym poście, to podstawa mojego sukcesu. Zgubiłam dzięki niej 6 kg, bez katowania się i nadmiernych wyrzeczeń.

Czytaj dalej

6 podstawowych błędów II fazy diety Low FODMAP

Faza eliminacyjna jest prosta: należy unikać spożywania określonych produktów. Faza II może stanowić prawdziwe wyzwanie…  Aby ustrzec Was przed  błądzeniem na drodze ku życiu bez objawów zespołu jelita drażliwego, przygotowałam zestawienie 6 podstawowych i najczęściej popełnianych błędów II fazy diety Low FODMAP.

Zapoznacie się z nimi koniecznie przed przystąpieniem do reintrodukcji FODMAP do swojego jadłospisu.

Czytaj dalej

13 podstawowych produktów diety Low FODMAP

Kiedy pierwszy raz czytacie listę produktów zakazanych podczas fazy eliminacyjnej diety Low FODMAP może zrzednąć Wam mina, zwłaszcza jeśli nie wyobrażacie sobie gotowania bez czosnku i cebuli.

Tym wpisem chciałabym Wam pokazać, że nie ma się czego bać. Od kiedy uwzględniam zasady diety Low FODMAP mój jadłospis stał się bardziej urozmaicony, a dzięki prostym sztuczkom nie odczuwam braku tych produktów, bez których kiedyś nie wyobrażałam sobie życia.

Czytaj dalej

Czekoladowy koktajl z mleka z konopi

Jestem wielkim miłośnikiem koktajli na śniadanie. Zwłaszcza gdy się spieszę albo po prostu nie mam ochoty na przygotowywanie czegoś bardziej skomplikowanego.

W trakcie fazy eliminacyjnej diety Low FODMAP nie można przygotowywać koktajli na bazie zwykłego mleka (z laktozą), sojowego, ryżowego i owsianego.

Chcąc sobie urozmaicić jadłospis i trochę poeksperymentować kupiłam wracając z pracy kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością mleko z kopii (ang. hemp milk),

Czytaj dalej

Kłopotliwy ryż i inne mylące produkty Low FODMAP

Produkty Low FODMAP, te dozwolone i polecane do spożywania, także mogą sprawić kłopoty…

Kiedy zapoznałam się po raz pierwszy z listą produktów dozwolonych diety Low FODMAP podeszłam do niej bardzo entuzjastycznie i nieco swobodnie. Ludzki mózg lubi uproszczenia, więc kiedy zobaczyłam na liście produktów ryż wyszłam z założenia, że wszelkie produkty wyprodukowane z ryżu są dozwolone. Jak błędne było to założenie, przekonałam się nieco później na własnej skórze.

Najlepiej uczyć się na cudzych błędach, dlatego przygotowałam dla Was krótki poradnik, jak bezbłędnie dobierać produkty o niskiej zawartości FODMAP.

Czytaj dalej

© 2017 FODMAP po polsku

Theme by Anders NorenUp ↑