Dieta Low FODMAP składa się z 3 faz:

  1. fazy I – eliminacyjnej
  2. fazy II – ponownego wprowadzania produktów z wysoką zawartością FODMAP tzw. reintrodukcji celem ustalenia poziomu tolerancji poszczególnych rodzajów FODMAP
  3. fazy III – wykorzystanie wiedzy zdobytej w trakcie reintrodukcji w codziennym życiu, tak aby nie doprowadzić do powrotu objawów zespołu jelita drażliwego

Faza druga jest najbardziej skomplikowana, dlatego dokładnie opisuję sposób reintrodukcji poszczególnych grup FODMAP do diety.

Zaproponowana kolejność wprowadzania FODMAP nie jest obowiązująca i można ją zmienić w zależności od potrzeb i własnych upodobań.

Zasady II fazy diety Low FODMAP

zasaday fazy II diety Low FODMAP

6 podstawowych błędów II fazy diety Low FODMAP

6 podstawowych błędów II fazy diety Low FODMAP

Wprowadzanie fruktozy

Fruktozy

Wprowadzanie sorbitolu

Wprowadzanie mannitolu

Wprowadzanie mannitolu

Wprowadzanie laktozy

Reintrodukcja laktozy

Wprowadzenie fruktanów cz. 1

Fruktany

Wprowadzanie fruktanów cz. 2

Reintrodukcja fruktanów

Wprowadzanie fruktanów cz. 3

Granaty - owoce z wysoką zawartością fruktanów

Wprowadzanie GOS

Reintrodukcja GOS