FODMAP po polsku

Życie bez zespołu jelita drażliwego

Probiotyki i prebiotyki na diecie Low FODMAP cz. 1

Probiotyki i prebiotyki to modny temat, eksploatowany niemiłosiernie przed jednego z producentów jogurtu. ;] Czy to tylko marketingowe chwytliwe hasło, czy faktycznie powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi produktów zwierających probiotyki i prebiotyki? Czy to możliwe podczas diety Low FODMAP?

Continue reading

Cukier na diecie Low FODMAP

Dieta Low FODMAP nie jest dietą bezcukrową. Co nie oznacza, że każdy cukier czy substancja słodząca może być stosowana w jej trakcie.

Wiem, że interesuje Was ten temat, bo często dostaję pytania dotyczące cukru, w szczególności cukru kokosowego, który ostatnio jest bardzo modny. W dzisiejszym poście postaram się bardzo szeroko omówić wszystkie rodzaje cukru, słodzików i innych substancji słodzących, tak aby nie sprawiły Wam już kłopotów.

Continue reading

Prosta szakszuka Low FODMAP

Czy zdarza się Wam czasami, że wstajecie rano w niedzielę bardzo głodni i macie ochotę na porządne, „męskie” śniadanie? ;] Ja wtedy zawsze wybieram jajka. Ta prosta szakszuka wyśmienicie smakuje z własnoręcznie upieczonym dzień wcześniej chlebem Low FODMAP.

Continue reading

Czekoladowy budyń jaglany

Budyń jaglany to moje ostatnie kulinarne odkrycie. Pomyślałam też, że pewnie macie już dość owsianek. ;] Dziś zmiana – na tapecie ląduje kasza. Ale nie martwcie się, mam jeszcze kilka przepisów na owsiankę w zapasie… ;P Continue reading

Owsianka Low FODMAP z bananem i pekanami

Owsianka Low FODMAP? Znowu płatki? Pewnie już jesteście znudzeni tym tematem… Ja płatków nigdy nie mam dosyć! ;]

Owsianka to świetny wybór w deszczowy, jesienny poranek, gdy zziębnięci stoicie przed lodówką i zastanawiacie się, co chcielibyście zjeść na śniadanie.

Continue reading

Jaki chleb Low FODMAP kupić?

Analiza składu pieczywa bezglutenowego wskazanego przez Monash University jako Low FODMAP potwierdza moje przypuszczenia – w ich składzie nie ma skrobi pszennej bezglutenowej.Analiza składu pieczywa bezglutenowego wskazanego przez Monash University jako Low FODMAP potwierdza moje przypuszczenia – w ich składzie nie ma skrobi pszennej bezglutenowej.Jaki chleb Low FODMAP kupić? To najczęściej powtarzające się pytanie w komentarzach i mailach, które od Was otrzymuję. Rzut oka na aplikację Monash University i już wiadomo, że odpowiedź nie będzie taka prosta…

Specjalnie dla Was przeanalizowałam skład pieczywa oznaczonego jako Low FODMAP oraz dostępnego na polskim rynku pieczywa bezglutenowego. Wynikami mojego małego śledztwa chcę podzielić się z Wami w dzisiejszym poście.

Continue reading

Koktajl Low FODMAP owsiano-bananowy

Koktajl Low FODMAP to idealne rozwiązanie, gdy nie macie czasu na przygotowanie bardziej skomplikowanego dania, bo akurat śpieszycie się do wyjścia albo po pracy nie macie siły na stanie nad garami.

Continue reading

Produkty Low FODMAP – dynia i inne

Jesień zbliża się wielkimi krokami, a razem z nią na targu i w sklepach pojawiły się dynie o przeróżnych kształtach i kolorach.

Czy dynia jest produktem Low FODMAP? Czy można ją jeść bez ograniczeń? Które rodzaje dyni są dozwolone?

Continue reading

Jak upiec własny chleb Low FODMAP?

Obiecałam, że przepis na chleb Low FODMAP, który z powodzeniem piekę od jakiegoś czasu, pojawi się na blogu. I oto nadszedł ten dzień. :]

Chleb jest bardzo prosty w przygotowaniu, nie zawiera żadnych niedozwolonych składników ani podejrzanych dodatków. Bardzo długo pozostaje świeży, jest tańszy tych oferowanych w sklepach i co najważniejsze – bardzo smaczny!

Continue reading

Jogurt z płatkami owsianymi i orzechami

Są takie dni, kiedy mam takie problemy ze wstaniem z łóżka, że zamiast o 6:00, wstaję po 7:00… Albo kiedy zupełnie nie mam ochoty na przygotowywanie śniadania. Wybieram wtedy jogurt z płatkami owsianymi i orzechami. Bardzo proste łatwe do wykonania małe danie, które świetnie smakuje i syci na długo.

Continue reading

« Older posts

© 2016 FODMAP po polsku

Theme by Anders NorenUp ↑