FODMAP po polsku

Życie bez zespołu jelita drażliwego

Czy kasza gryczana jest Low FODMAP?

Kasza gryczana, po latach zapomnienia, ostatnio przeżywa kolejną młodość. Kilku czytelników pytało mnie, czy kasza gryczana jest dozwolona. Odpowiedzi udzieliłam w jednym z newsletterów, ale zauważyłam, że pytania nadal się pojawiają. Postanowiłam więc poświęcić temu zagadnieniu oddzielny post.

Continue reading

Produkty fermentowane na diecie Low FODMAP

Produkty fermentowane są nieodłącznym elementem polskiej kuchni. Wyobrażacie sobie święta Bożego Narodzenia bez bigosu przygotowanego z kiszonej kapusty? Tradycyjnego, niedzielnego obiadu bez kiszonego ogórka lub pikli? ;]

Pytanie brzmi, czy na diecie Low FODMAP można spokojnie zajadać się zupą ogórkową lub kapuśniakiem czy lepiej z nich zrezygnować?

Continue reading

Niealkoholowe napoje Low FODMAP – cz. 2

W dzisiejszym poście kontynuuję temat niealkoholowych napojów alkoholowych. Zapraszam do lektury wszystkie osoby, które chcą się dowiedzieć, jakie napoje są FODMAP . ;]

Continue reading

Produkty Low FODMAP – banany

Dzisiejszy post jest wyjątkowo bliski mojemu sercu, bo kocham banany. :] Pytanie tylko, czy to miłość odwzajemniona i czy faktycznie banany są Low FODMAP? Wielu czytelników zgłasza mi, że przysparzają im one problemy? Jaka może być tego przyczyna?

Continue reading

Czy kawa jest Low FODMAP?

Obiecałam Wam jeszcze jeden wpis o niealkoholowych napojach Low FODMAP. Okazało się jednak, że temat kawy i kofeiny jest tak obszerny i wciągający, że postanowiłam poświęcić jej odrębny wpis. Jeśli zastanawialiście się, czy kawa jest Low FODMAP, powinniście uważnie przeczytać ten post.

Continue reading

Niealkoholowe napoje Low FODMAP cz. 1

Na diecie Low FODMAP wiele osób popełnia jeden podstawowy błąd – nie zwracają uwagi na napoje. To duży błąd. To co pijecie, jest równie ważne jak to, co jecie. Wybór niewłaściwej herbatki może spowodować poważne kłopoty i podważyć Waszą wiarę w sens i skuteczność diety Low FODMAP. W tym i kolejnym wpisie szczegółowo omówię napoje  Low FODMAP oraz te, które powinniście omijać z daleka.

Continue reading

Faza III diety low FODMAP – jaki masz próg tolerancji FODMAP?

Po publikacji pierwszego postu, dotyczącego diety low FODMAP po zakończeniu fazy reintrodukcji, pojawiło się kilka pytań od czytelników. Mam nadzieję, że przykłady, które dziś omówię, pozwolą Wam lepiej lepiej zrozumieć, jak ustalić własny próg tolerancji FODMAP.

Continue reading

III faza diety Low FODMAP – cz. 1

Większość źródeł poświęconych diecie Low FODMAP koncentruje się na I fazie, wspominając dość pobieżnie o fazie reintrodukcji. Informacji, jak dalej się odżywiać po zakończeniu obu faz jest bardzo niewiele. Długo się przymierzałam do tego wpisu… III faza diety Low FODMAP, która może trwać od zakończenia reintrodukcji do końca życia, jest bowiem w mojej opinii najtrudniejsza do opisania.

Continue reading

Quesadilla z pomidorami i serem

Po przejściu na dietę Low FODMAP tego dania brakowała mi chyba najbardziej. Quesadilla to potrawa wywodząca się z kuchni meksykańskiej, a jej podstawą jest tortilla.

Continue reading

Rozgrzewające napoje Low FODMAP

Za oknami zimowy krajobraz, termometry wskazują ujemne temperatury. Po powrocie z długiego spaceru myślę tylko o tym, jak się rozgrzać. Kocyk grzeje na zewnątrz, a co rozgrzeje nas od wewnątrz i będzie jednocześnie zgodne z zasadami diety Low FODMAP? ;] W dzisiejszym poście postaram się wyjaśnić, jakie rozgrzewające napoje pić, żeby nie nabawić się nieprzyjemnych objawów zespołu jelita drażliwego.

Continue reading

« Older posts

© 2017 FODMAP po polsku

Theme by Anders NorenUp ↑